Azimut зняли похмурий кліп про знищення та занепад життя. ПРЕМ'ЄРА
Лейбл Robustfellow представляє новий кліп івано-франківського постметал гурту Azimut.
Пісня "Проблиск" є частиною дебютного мініальбому Azimut, що вийшов на початку грудня минулого року. У відео до неї використані фрагменти з фільму "Падіння Дому Ашерів" Жана Епштейна (1928 рік), і ці кадри, за словами музикантів, добре резонують з творчим всесвітом Azimut та зливаються з ним в єдине аудіовізуальне атмосферне полотно.
Слова для пісні "Проблиск" написав франківський музикант Юрій Дубровський, якого можна назвати головним натхненником української постметал сцени останніх років.
"Вона про народження у постапокаліптичному світі дітей, котрі вже приречені на квапливу смерть у ньому. Але основний акцент саме на вимушеному існуванні, виживанні і, як наслідок, виснаження та ментальна смерть у світі, де нема місця духовному росту, культурному збагаченню, і всі твої пориви сяяти тонуть в навколишній пітьмі", — розповів Юрій у коментарі Неформату.
Взагалі ж музикант відіграв вагому роль у творчості та, імовірно, навіть появі гурту Azimut, прослуховував треки та репетиції, давав поради, і врешті музиканти зробили спільний трек.
"Познайомились ми з Юрієм приблизно у 2020 році через те, що наші репетиційні приміщення були поряд, хоча всі ми троє були й раніше шанувальниками його творчості. Андрій (барабанщик) познайомився з Octopus Kraft на фестивалі Electric Meadow, а я ще студентом у Дрогобичі бачив їх вживу і тоді був вражений тим, що такого я ще точно не чув. Їздили з Петром (басистом) на їхні живі виступи. Також, звичайно, слухали Nug, всі ми знайомі з учасниками, місто наше все-таки невелике", — пригадує вокаліст і гітарист Azimut Назарій Михайлюк
За монтаж відео відповідав Петро Круль, а от операторкою стала Віка Підлуська (Animocul).
"Хотілося зняти відео, що напряму асоціюватиметься із криком про занепад, розруху, біль та смерть. Мені подобається те, як група порушує саме питання смерті, тим самим роблячи його менш табуйованим", — зазначає дівчина.
"Падіння дому Ашерів" — французький фільм жахів 1928 року режисера Жана Епштейна,
один із кількох фільмів за мотивами однойменної готичної новели Едгара Аллана По.
Саме гурт став ініціатором використання кадрів зі згаданого вище фільму "Падіння Дому Ашерів".
"Нам всім трьом імпонує авангард кіно 20-30-х років, загалом естетика сюрреалізму в візуальному мистецтві та літературі. Ми ще з юності цікавились і переглядали відомі картини на кшталт "Кабінет Доктора Калігарі", роботи Мурнау, Бунюеля та інші. А саме цей, "Падіння Дому Ашерів", особливо запав в душу, по-перше, як найкраща екранізація Едгара По, і просто як кінокартина. Для нас це один з найзначиміших фільмів всіх часів, переглядали його з десяток разів. Тому десь давно в нас були плани зробити таку данину поваги кінематографу 20-х, і образи там дуже важливі для нас", — розповідають учасники гурту.
Саме кадри цього фільму, на думку Назарія, вдало доповнюють творчий всесвіт колективу:
"Унікальність нашого середовища, мабуть, на рівні безіменного куща в хащах, як би це недолуго не звучало. Кожна людина вважає себе особливою, це біологічно обумовлено. Те саме стосується будь-якого гурту, аж допоки межа у формі самокритики не нагадує про реальність.
Ми, як гурт, не переймаємось дотриманням "жанрової чистоти", і це дає нам надію на створення чогось відносно нового\новішого, що не буде відвертою компіляцією. Маю надію, що подальша діяльність Azimut стане послідовним підтвердженням сказаного вище. Тому можна сказати, що наш Всесвіт — це постійний пошук звуку, форми, переосмислення свого життєвого досвіду, переживань та спосіб спілкування музикою, перш за все, на рівні мікрокосмосу, тобто між собою, а також і на макрорівні — зі слухачами".
Azimut на Robust Strive Chronicles
Azimut наразі працює з лейблом Robustfellow, який планує цьогоріч перевизначити власну стратегію.
"Що це за собою несе? Напевно те, на що раніше не вистачало часу: приведення до ладу та сортування різноманітних архівів, відкидання зайвих активностей та пошуки нових можливостей для партнерства, реалізації та дистрибуції міцноти. У "печерах" та на полицях назбиралося кілька смачних ексклюзивних релізів з десятирічною витримкою.
Музичних гурманів чекає оновлена серія, де будуть представлені діаманти з копалин міцного андерграунду.
Також у цьому році знаковий Robustfest vol.III відзначатиме 10-річний ювілей. У жовтні 2013-го у дореволюційній (по всім параметрам) будівлі Старої Опери в Києві зібралися на одній сцені такі гурти як: The Machine [NL], Somali Yacht Club, Loinen [FI], The Brimstone Days [Swe], Belzebong [Pl], Thank you Iceland, Keepleer 18, Satellite Beaver (зараз Sunnata) [PL] і The Grand Astoria. Robust After Party пройшов у секретній печері за участі BOMG, TLFP, Drop Sum та Turnaround. Тож не виключаємо тематичну вечорницю з цього приводу", — розповідає засновник лейбла Robustfellow Prods. Філ Добров.
Насамкінець музиканти, активізація діяльності яких мимоволі припала на початок повномасштабної війни, кажуть про свою творчість таке:
"Зараз багато сотень тисяч людей в Україні жертвують своїм життям і здоров’ям на користь колективного, спільного. Доволі важко знаходити виправдання творчості, що є вкрай індивідуальною, егоцентричною діяльністю. Якось так в дусі слів Теодора Адорно "Писати вірші після Освенцима — варварство". Це точно не потреба №1 на сьогодні, але яким би не був час, потреба у творчості та сприйнятті мистецтва завжди є. І для нас це не "бенкет під час чуми", а крик, зойк, свій власний "Плач Єремії" (ред. мова йде про біблійного пророка)".
Azimut – гурт з Івано-Франківська, що грає постметал з домішками сладжу та блек-металу й був створений у 2020 році. Троє його учасників мають досвід виконання академічної музики, прог-металу та дум-металу. На звучання гурту вплинула творчість Neurosis, Lurker of Chalice, Blut aus nord, Isis та інших подібних команд. На рахунку команди дебютний мініальбом та два кліпи.
Azimut у мережі:
https://instagram.com/azimut_band_ua
https://www.facebook.com/AzimutBandUa