Pankifared — В подземельях крысиного короля (2020)
За проєктом Pankifared, що вийшов за підтримки одеського електронного лейбла Система, стоїть відомий у дуже різних колах музикант і композитор Олександр Кохановський. Розповідаємо докладніше про нього та його реліз "В подземельях крысиного короля".
Перш ніж почати оглядати альбом "В подземельях крысиного короля", потрібно розповісти декілька слів про автора проєкту Pankifared — Олександра Кохановського. Він є визначною фігурою не тільки в українському андеграунді, але й загалом у вітчизняній музичній культурі. Один із засновників гурту Цукор біла смерть. Також він був учасником команд Foa Hoka, Ukr.tele.kom, Twiggy Pop. Створював саундтреки для театральних вистав та кінофільмів. Працював із такими іменитими режисерами як Тамара Трунова, Давид Петросян і Дмитро Богомазов. Композиції Кохановського — це академічні авангардні твори, які поєднують у собі як живі, так і електронні інструменти. У них чудово уживаються ембієнт, IDM та неокласика. Їхнє основне завдання — це створити настрій для мріяння або перегляду перфомансів, вистав, обскурних відеороликів тощо.
Імпровізаційний проєкт Pankifared був створений у 1991 році. Альбом "В подземельях крысиного короля", який вийшов на одеському лейблі Система у 2020 році, є компіляцією творів, створених у період між 2011–2015 роками.
Після меланхолійного й холодного "Intro", слухача зустрічає ритмічна й дещо мілітаристська "Strumming". Далі йде космічна й мажорна "Space background 04", яка передає через мелодію втілення надій та бажань. "Pied Piper" виявилася досить тривожною. Вона постійно збивається з гармонії, то дисонує, то різко міняє настрій. Взагалі виникають моторошні відчуття, ніби хтось стоїть позаду тебе, коли із середини композиції починаєш чути модульовані людські голоси. Одним словом, ця подорож точно не для людей зі слабкими нервами. Наприкінці "Space background 06" залишає спустошення. Цей монотонний трек, основу якого складають синтезовані духові (так здалося), на фоні яких чутно мінімалістичні ритми, схожі на серцебиття, закриває останню сторінку казки, яка починалася досить оптимістично.
"В подземельях крысиного короля" — це робота, яка виникла і відображає злам епох. Коли Україна "минулого" трансформувалася завдяки кривавим подіям у дещо нове та незвичне. А тому певні рефлексії щодо історичних подій помічаються в музиці Кохановського. Хоча сам композитор зазначав, що цей альбом був написаний для моноспектаклю "Щуролов", який презентували в театрі "Вільна Сцена" у 2011 році. Цього театру вже давно нема, а пам'ять про виставу залишилася.
"Спілкуючись з Іваном (ред. Іван Самокруткін, куратор лейблу Система) у 2017 році та переглядаючи архіви, я вислав йому 5 треків із періоду 2011 — 2013 років, у тому числі й той, що звучав у "Щуролові". Він став заголовним у випущеному релізі", — розповідає Кохановський виданню Katacult.
Підсумовуючи, хочеться порекомендувати цей альбом усім тим, хто захоплюється творчістю українського андеграунду 80–90-х років. Він вам обов'язково сподобається. У ньому можна віднайти частинки Foa Hoka і Цукру Білої Смерті, колективів, які сформували не одне покоління поціновувачів гарної музики.
Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua
1. Intro
2. Strumming
3. Space background 04
4. Pied Piper
5. Space background 06