Юрій Бондарчук ‒ Екзиль (2019)
Кажуть, якщо одного разу почнеш музикою займатися, то це на все життя. Вона, на кшталт наркотику, від якого можна позбутися, але який у цьому сенс? Симбіоз людини та звуків — як не крути, навіть якщо від цього сумно. По-різному буває.
У Юрія Бондарчука ось наприклад, другий сольник вийшов, де він вже не Resident і не Oh, Deer!, а такий собі ліричний герой нашого і зовсім не нашого куточків Землі. Називається альбом "Екзиль", і сам автор назвав його "позажанровим". По суті так і є. У релізі багато спокен ворда і йде постійне оповідання. Злоби в ньому немає зовсім, як і майже відсутня претензія — виконавець подорослішав і багато чого переоцінив. Може, позначився переїзд Юри в іншу країну, на інший континент, іншу півкулю, а може, просто переоцінка цінностей. Вона є у кожній пісні, навіть якщо та про щось конкретне або красиве — про відпочинок, наприклад.
Також, виконавець переглянув свій підхід до саунду. І якщо раніше це були лоуфайні посили поета, а потім спроба зробити все-таки хіп-хоп, хоч і на коліні, то зараз це вже зріла розповідь від першої особи. Начебто теж rhythm american poetry, та не зовсім — звук змінився в цілому. Автор змінив підхід — і це виглядає тепер, як сходи з трьох сходинок, кожна різної висоти.
Рецензія на Юрій Бондарчук — Чорне дзеркало (2018) від Олександра Нечая ;
У "Нічне кіно" так і хочеться додати духові з пісні "Осінь" пітерського колективу Есть Есть Есть. Втім, там у Михайла Фенічева теж розмовний жанр, тільки швидкий, напевно, тому такі асоціації.
У пісні "Екзиль" якась своя інша історія. І схожа вона чимось на іспанське кіно, в якому може бути кілька красивих сюжетів, історій, які так і не переплітаються в одну — їх об'єднує лише режисер і назва стрічки — все. Або нехай це буде схоже на розповіді Кортасара. Ні, не за красою — Юрію Бондарчуку ще є куди рости — за підходом і романтичністю. Вона надривна, але максимально без розпачу. Такий собі кайф від очікування, змішаних почуттів.
Вийшло в автора-виконавця показати себе спокійним і вдумливим. Допомагали йому в цьому практично в кожному треці сторонні для слухача люди: Аркадій Зимбицький, Маріша Вольних, Zapaska,Зэ Джосерс та Ницо Потворно. Вийшло — треба слухати.
В "Олдбої" зрозуміло, на який фільм посилання, в "Одіссеї" зрозуміло, до якої подорожі; автор згадує також Джеймса Леброна — мабуть, переміщення планетою давалося йому нелегко. Отут головне, щоб ностальгії глибокого рівня не сталося. А то історія знає випадки (зовсім недавно), коли батьки з Америки назад своїх дітей відправляли в Україну.
Але Юрій — дорослий, тому йому навряд чи загрожує депортація на сімейному рівні. Але, може, він тому і сумує. Та й, власне, у "Над прірвою у Житомирі" є позив повернутися в рідне місто, звідки автор альбому родом. Складно сказати, що має творитися з людиною, щоб вона хотіла повернутися до Житомира. Мабуть, треба послухати "Екзиль" і, як варіант, прочитати біографію Григорія Сковороди, який у цьому треку також згадується.
На релізі присутня рівна бочка — без неї зараз нікуди. Правда, у ранній груповій творчості виконавця вона також була, тільки в більш істеричному ключі. Точніше, за скрімом її не завжди помічали. Адже емо, яке раніше грав автор — теж саме по собі не тільки чуттєве, але ще і танцювальний напрямок.
А ще, другий трек "Вигнання" (екзиль = вигнання — авт.) так і хочеться слухати на березі моря — тут вгадав точно. Навіть незрозумілий гранжевий вступ зовсім не псує весь букет відчуттів від композиції. Альбом вийшов сам по собі дуже літнім, тільки час якийсь постійно після заходу сонця — спокійний, без пекла.
Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua
Юрій Бондарчук у соцмережах:
https://soundcloud.com/yuriibondarchuk/sets/ekzil/s-WGj1J
https://www.facebook.com/uriy.bondarchuk
1. Екзиль
2. Нічне кіно
3. Олдбой (feat. Аркадій Зимбицький)
4. Одісея (feat. Маріша Вольних)
5. Котобей (feat. Zapaska)
6. Мрія (feat. Зэ Джозерс)
7. Рік магічного мислення
8. Над прірвою у Житомирі (feat. Ницо Потворно)