Історія одного арту: Ксена
Продовжуємо рубрику "Історія одного арту", присвячену художникам та дизайнерам, які працюють в українській андеграундній сцені. У рамках цієї рубрики митці розкажуть про процес створення однієї зі своїх робіт, а також трохи про себе, щоб ви мали змогу доторкнутися до процесу та познайомитися ближче. Друга наша героїня — київська мисткиня Ксена.
Привіт! Мене звати Ксена. Я художниця-графік/тату-майстриня із Києва. Займаюся не тільки оформленням релізів /мерчу для гуртів, але і книжковими ілюстраціями. Брала участь в семи виставках, дві з них були персональними. Видаю фензін Hexed Circle, працюю в тату-студії Black Swallow Tattoo.
Детальніше розповім про створення обкладинки для альбому "Прости" київського гурту Предсмертная Кадриль. Я двічі робила оформлення для релізів гурту. На щастя, мені надали повну свободу — хлопці просто пояснили, як це бачать, а далі я діяла вже за своїм враженням від їх музики та концепції релізу. В результаті, вийшла обкладинка, натхненна флористичними орнаментами й емблемами Арт Нуво, на якій зображено 4 іриси, але один з них зігнутий. Вийшов, свого роду, надгробний барельєф, тільки у графічному стилі.
Початок захоплення
Я почала малювати ще у ранньому віці, мій покійний дідусь був завідувачем декораторського цеху на кіностудії Олександра Довженка, тому, ймовірно, це спадкове. Років у 5 мені на очі потрапив альбом з ілюстраціями Босха, як зараз пам'ятаю захват, який відчула у той момент. Тоді я зрозуміла, що хочу бути художником і займатися цим усе життя.
Співпраця
Серед гуртів, з якими я працювала, Предсмертная Кадриль (UA), Zwyntar(UA), Murder (UA), Blasphemy Squad (UA), Marauder (UA), Otzi (USA), Duke Nukem (RU), лейбл Матерщина Фетиш (USA).
Кращі роботи
Улюблена робота — це афіша, яку я робила для концерту Bootblacks, його організовувало агентство Tikai. Було дуже приємно, коли зустрілася з Bootblacks на польському фестивалі Return to the Batcave. Вони відразу ж похвалили за відмінну роботу і сказали, що афіша їм дуже сподобалася і що хотіли б співпрацювати у майбутньому. У такі моменти розумієш, що твориш не дарма.
Приємно було попрацювати з Murder, я робила дизайн для їх мерчу. Було багато ідей, але в підсумку зупинилися на скриньці Лемаршана з Hellraiser, як основному елементі композиції.
Максимально круто було зробити кавер-арт для Zwyntar. У них вже був концепт того, що вони хочуть бачити, мені просто потрібно було грамотно це зобразити. Мабуть, це був арт з найменшою кількістю правок від гурту! Правки неминучі, оскільки гурт і художник часто бачать один і той же об'єкт по-різному, але у цьому випадку ми майже відразу дійшли згоди щодо остаточного виду арту. Так на обкладинці релізу "Мертві Голоси" з'явилася летюча миша в масці лучадора.
Натхнення
Стосовно натхнення, то основним джерелом тут для мене є музика, я просто не можу працювати в тиші — банально не можу сконцентруватися. Але також важливим джерелом натхнення для мене є твори образотворчого мистецтва, особливо період Північного Відродження й Італійський Ренесанс, творчість художників Прерафаелітів, Арт Нуво.
Природа — потужне джерело натхнення, у кожному заході, суцвітті, дереві та травинці я бачу свого роду магію. Особисто для мене найкращі умови — це хороший плейлист, усамітнення, зелений чай і вечірній/нічний час доби.
Інструменти
В основному, працюю лайнерами, пером і тушшю. Я графік до мозку кісток. Хоча іноді використовую акварель або малюю/редагую за допомогою графічного планшета і Photoshop/Illustrator. Але, здебільшого, люблю все робити в ч/б і вручну, таким чином залишаєш на папері частинку себе.
Інші художники/дизайнери
Звичайно, думаю це важливо спостерігати за тим, що роблять інші художники, близькі по духу, надихатися, вчитися у них: Ryan і Matthew Murray з Black Veil Tattoo, Adrienne Rozzi з Poison Apple Printshop, Aaron Horkey, Alexander Heir з Death/Traitors.
Музичні смаки
Ох, на цю тему можу говорити годинами, але постараюся коротше. Років у 14 до мене в руки потрапила панк-енциклопедія Олега Бочарова (цей артефакт досі зберігається у домашній бібліотеці) і це було, ймовірно, основною подією на той час.
Мої музичні уподобання дуже різноманітні, не віддаю перевагу якомусь певному жанру, однаково обожнюю як постпанк старої школи (The Jesus and Mary Chain, Twisted Nerve, Sisters of Mercy, Red Lorry Yellow Lorry, Chameleons UK, Bauhaus і т.д.), радянський постпанк, так і анархо-панк (Crass, Omega Tribe, The Mob, Amebix, Antisect, Conflict і т.д.). Серед моїх улюблених гуртів також Christian Death, Bikini Kill, Discharge, Moss Icon, Skinny Puppy, Axegrinder, ранній Bathory, Death in June і багато інших. Із сучасних люблю Pawns, Otzi, Drab Majesty, Grimes, Death in Rome, Spectres, Masses, Ritual Veil, Horror Vacui.
Інші захоплення
Люблю читати, подорожувати, ходити на концерти і вечірки, обожнюю музику — як би банально це не звучало, але не уявляю собі життя без неї. Колекціоную вініли і касети, люблю читати літературу з історії мистецтв, обожнюю комікси, особливо DC / Vertigo (до слова, дуже надихають роботи Glenn Fabry і J.H.Williams III).
З ким хотіла би попрацювати
З Нілом Гейманом, Кетлін Ханною з Bikini Kill, видавництвом Vertigo, фестивалями Wave-Gotik-Treffen, Near Dark, K-Town.
Плани
У планах відвідати фестиваль Return to the Batcave у жовтні. Продовжувати удосконалюватися як тату-майстер і через півроку-рік хотілося б поколоти в Європі, можливо, також зробити персональну виставку в Барселоні або Берліні.
***
Ксена у соцмережах:
https://www.facebook.com/cognitiorerum.xyz
Інші матеріали в цій рубриці — https://www.neformat.com.ua/rubrika/istoriya-odnogo-artu
Обкладинка - Дар’я Остапенко