Підсумки 2017 року від Neformat та Daily Metal

Після першої колаборації Neformat.com.ua та Daily Metal, яку цілком можна назвати успішною, ми вирішили продовжити співпрацю і разом підбити підсумки цього року. Як то кажуть, одна голова - добре, а дві - краще)

Ми не претендуємо на певну виключність думки, адже точно жодна з редакцій не слідкує у деталях за світом поп-музики чи темою хіп-хопу, хоча зазирнути і намагаємося часом. Тим не менше для цього є, наприклад, премія Yuna чи інші тематичні сайти. Ми ж, зі свого боку, спробуємо показати, яким виглядав цей рік для українського музичного андеграунду.

Найбільш довгоочікуваний реліз

Є такі українські гурти, які майже стали легендами, а релізів у них або нема, або геть мало. І цього року ми нарешті дочекалися дебютного міні-альбому Kasu Weri! Готували його 8 років, а записували 8 годин. Але очікування було того варте.

Подібна історія цьогоріч сталася і з одеськими маткорщиками Doomeye. Щоправда, на їх дебютний ЕP ми чекали лише 3 роки)

До розряду очікуваних релізів на фізносіях варто віднести посмертні касети Forever Wasted та moa!.

Збірки року

Загалом формат великих музичних компіляцій трапляється на нашій музичній сцені не дуже часто, однак беззаперечну першість у цьому плані варто віддати лейблу Khatacomb, який за рік встиг випустити цілих дві великі збірки — “Ноктурналія” і “Ліміналія”. Це насправді колосальний вклад у розвиток українського дарк-фолку.

Не можна обійти увагою і третій масштабний реліз Electric Funeral Cafe Vol.III лейблу Robustfellow. Якщо хтось і старається для розвитку української психоделічної сцени, то це вони! Хоча насправді сама збірка дуже різноманітна і далеко виходить за рамки стонеру, думу чи сладжу.

Музичний комікс року

Тут вибір не дуже великий. Єдиний комікс про музику, який ми знаємо, видається російським панком Денисом Алєксєєвим і стосується його славнозвісної Газелі Смерті. Цього року Україна відзначилася у житті цього коміксу аж двічі: першим був переклад основного видання "Gazelle Of Death" українською, який приїхав до нас у рамках пересувної виставки DIY-культури, а другий - це спеціальний сингл про пригоди автівки на українській території, який можна було купити у рамках краудфандингу для ремонту все тої ж Газелі.

26175096_1448255408620423_1257677210_n

Повернення року

Новий розквіт української музики не залишився непоміченим для музикантів, які давно шукають кращої долі закордоном. І аби ухопити свій шматок пирога, до України повернулися Димна Суміш та Marakesh. Обидва тривалий час перебували у певному замороженому стані, але успішно вийшли з нього. І навіть якщо деякі критики називають успіх Димної Суміші — результатом роботи ЗМІ, варто згадати велиу кількість відвідувачів їх концертів у різних містах. Люди голосують грошима і цього ніяк не заперечиш.

У Marakesh, здається, повернення вийшло трохи менш гучним, але безперечно, його факт мав місце.

Було також кілька старих метал-колективів, які знову стали активними, але до подібного хайпу їм, на жаль, далеко. І тим не менше, ми для того й існуємо, щоб про подібні штуки вам нагадувати)

Перш за все, з початку року активну діяльність розгорнув львівський гурт Полинове Поле. Музиканти не тільки видали новий міні-альбом “On The Edge Of The Abyss”, але також зібрали в рамках West Ukrainian Division III у Львові близько 300 відвідувачів, що у рамках локальної метал сцени є хорошим досягненням.

Після шести років мовчання озвався і український melodic death metal гурт Flying, котрий свою історію веде ще з 90-х років. Музиканти випустили сингл і розпочали роботу над новим міні-альбомом.

Можемо також згадати активізацію франківського гурту Karna, який після семирічної перерви випустив новий альбом “Гуцул-метал”. Реліз не всі сприйняли однозначно, але останній київський концерт дуже добре показує, що свою аудиторію гурт таки знайшов. А кліп "Party на Прикарпатті" був названий кращою відеороботою року за версією премії The Best Ukrainian Metal Act (про це – далі).

Втрата року

Безперечно, гурти постійно з'являються і зникають, але oh, deer!, які довго були легендами українського скрімо і випустили цьогоріч чудовий і, як дехто каже, зрілий, альбом "як перестати хвилюватися і полюбити війну", припиняють діяльність. Перед остаточним зникненням хлопці дали чимало концертів, але їх би точно не забули і без них. Схоже, тепер ми будемо ностальгувати не лише за Date Rape)

Окрім того багатьох фанатів цього року засмутили новини про припинення діяльності гуртів Злам, Fleur, Spikers, Kladovest та багатьох інших.

Сюди ж, мабуть, варто віднести і прощання гурту Aghiazma з вокалісткою Корою. Обійшлося без серйозних скандалів, однак якась негарна історія за цим випадком таки стоїть.

Реп-подія року

Чекали побачити тут приїзд Pharaoh або концерт Грибів? Не сумніваємося, що це були масштабні концерти, але конкретно у цій номінації ми хочемо пригадати ще відносно свіжий фестиваль ПроМОВА, чиї організатори зробили акцент на українському репі. Не обійшлося без критики “широких штанів” і критики критика, але вдався організаторам і краудфандинг, і сам фестиваль. Сподіваємося на продовження і розширення рамок заходу в майбутньому. І зараз добре, але завжди є куди рости)

Проекти року

Музика живе не самими лише концертами і релізами. Потрібні також і інші канали комунікації, які б цю музику доносили до слухачів.

У рамках 2017 року в цьому сенсі відзначився Євген Тимчик зі своїм проектом Louder.me, який покликаний просувати музику молодих гуртів та виконавців. Важливість подібної ідеї творці проекту підтвердили на спеціальних сценах у рамках фестивалів Файне Місто та Західфест.

З цій же номінації хотіли б відзначити Radio Submarina та їх гучні виїзди по фестивалях, доповнені яскравими Rock’n’Rave вечірками зі слемом, сьоркл-пітами та стінами смерті. Так, цьогоріч вся студія радіостанції телепортувалася до Тернополя на те ж таки Файне Місто, аби мовити прямо з фестивалю 24 години на добу, а згодом повторила свій успіх і на Respublica FEST! у Кам’янець-Подільському.

Не припиняла діяльність і Лампова Muzmapa однойменного музичного порталу. Зокрема, цьогоріч у рамках їх відео можна було почути прощання oh, deer! та народження нового проекту Well Healed.

Відмова року

Останнім часом українські андеграундні музиканти все частіше намагаються підняти свій рівень впізнаваності за допомогою популярних шоу на кшталт X-Фактор, Голос країни чи врешті відбору на Євробачення. Практика сумнівна, але судити людей за те, що вони намагаються добитися більшої впізнаваності, не було би правильним. Тим не менше, повагу викликає вчинок гурту The Hypnotunez, який відмовився брати участь у відборі на Євробачення тільки через те, що їм запропонували виступати “під фанеру”.

Чимось подібним завершився і виступ power metal гурту Dominatos на X-Факторі, які отримали свою порцію телеефіру, але підписувати сумнівні контракти все одно не збиралися. І тим більше стригтися!)

Відбори року

Українські музиканти, на рівні їх європейських колег, намагаються брати участь у різноманітних відборах на великі фестивалі чи конкурси, на кшталт того ж GBOB чи Sziget. Однак, далеко не всі великі метал-фести проводять окремі відбори в Україні. Цьогоріч же маємо деякий поступ у цьому напрямку.

Так, восени в Україні вперше розпочався конкурсний відбір на Wacken Open Air 2018. Процес цей довгий, тож прийом заявок від гуртів триватиме до 15 січня.

Окрім того, в 2017 році вперше за 5 років існування до України добрався міжнародний музичний конкурс Ostring Metal Contest, який організовує Cavalleria Agency з Румунії. Переможець українського фіналу конкурсу, гурт Selector, поїхав до Румунії, де також зайняв перше місце на головній сцені Metalhead Meeting 2017.

Музична премія року

Наразі в Україні діє кілька музичних премій, які орієнтовані на дуже різні стилі музики. Наприклад, Yuna орієнтується на вітчизняну поп-музику, тоді як місцевим металом опікується The Best Ukrainian Metal Act. Премія цьогоріч відзначила п’яту річницю і є, в принципі, чи не єдиним шансом для українських андеграундних гуртів показати себе.

Кілька днів тому премія урочисто відбулася в Києві і визначила цьогорічних переможців. Так, головну премію Best Ukrainian Metal Band 2017 між собою розділили досвідчені гурти з певною історією - Space Of Variations (1 місце), IGNEA (3 місце) — та свого роду новачки із зірковим складом — Velikhan (2 місце).

Кращий метал альбом: Nokturnal Mortum — "Істина". Краще метал відео: Karna – "Party на Прикарпатті".

Кращий пост-панк року чи, наприклад, хардкор поки, на жаль, ніхто не визначає, отож ця ніша все ще відкрита для українських музичних ентузіастів.

26105394_1448613151917982_1074739417_n

Фото George Lazurenko

Другу половину підсумків року ви знайдете на порталі Daily Metal за цим посиланням

***

Врешті-решт можемо зробити висновок, що 2017 рік був все ж більше позитивним, аніж негативним у музичному сенсі, а цілий ряд яскравих подій дає надію на те, що і в наступному році на українську музичну андеграундну сцену чекає багато цікавого.

Neformat.com.ua ©